BCD Travel kiest voor SAP BRIM

BCD Travel streeft naar uniforme bedrijfsprocessen, controle over de facturatie- en facturatieprocessen en kostenreductie. Na een succesvolle pilotfase met de SAP BRIM-oplossing in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, zal deze ook wereldwijd worden uitgerold en de lokale applicaties vervangen.

Oplossing

Ordina werd gekozen als IT-implementatiepartner van BCD Travel en levert SAP BRIM expertise, projectmanagement en business consultancy.

In de eerste fase is een blauwdrukdocument opgesteld waarin de high-level business requirements en de bedrijfsprocessen zijn opgenomen. In de implementatiefase leverde SAP de Rapid Development Solution en architectuur. Ordina werkte samen met de BCD Travel organisatie om de processen en business requirements te vertalen en te realiseren naar de SAP BRIM oplossing.

Resultaat

  • De SAP BRIM oplossing is opgezet bestaande uit: SAP ECC (o.a. FI-CA, Convergent Invoicing), Convergent Mediation, Convergent Charging, CRM en Fiori.
  • End-to-end traceerbaarheid in een gesloten lus van boeking tot en met financiële boeking.
  • Inzicht in een vroeg stadium en eenvoudige verwerking van datafouten met FIORI-apps, wat resulteerde in minder fouten in facturen en dus lagere revisiekosten.
  • Geconsolideerd systeemlandschap met een generieke oplossing in actieve landen. Als gevolg hiervan is de kennis over het gebruik van het systeem nu breder verspreid.
  • Flexibele toepassing van prijs- en kortingsmethoden en verrekening voor derden.

Hogere omzet, vermindering van het personeel en beter inzicht in de prestaties behoren tot de tastbare resultaten van de SAP BRIM-implementatie in het VK en Ierland