digital-engagement

Service design

Clockwork

Uitblinken in de digitale wereld: geen makkelijke opdracht. Hoe blijft uw organisatie mee met voorbijrazende evoluties, en vooral, hoe onderscheidt u zich? Enter Clockwork.

Clockwork: Ordina’s service design agency

Door UX- en service design te combineren met diepgaand onderzoek, bedenken we innovatieve businessmodelen en ontwikkelen we gebruiksvriendelijke digitale diensten en producten op maat. Ons doel? Meerwaarde creëeren voor uw organisatie of gebruiker. Dat doen we samen met u: een foolproof aanpak voor een gegarandeerd resultaat.

Triple check voor waardevol resultaat

Preventie op het werk in een digitaal platform gieten, de Clickshare-technologie toekomstgericht uitbreiden, corporate banking digitaliseren … stuk voor stuk goede ideeën waarmee u het verschil kan maken. Kan, want al te vaak worden oplossingen ontwikkeld waar niemand op zit te wachten, die nauwelijks op de gebruiker zijn afgestemd of die simpelweg niet rendabel zijn.

De succesformule voor een goed resultaat is nochtans niet ingewikkeld: uw oplossing moet viable, usable en feasible zijn. Die triple check is de leidraad doorheen al onze projecten, en uw garantie op een waardevol resultaat.

  1. Viability-check: is de oplossing relevant voor uw organisatie en de markt waarin u speelt? Door businessuitdagingen in kaart te brengen en die slim te combineren met stakeholder- en concurrentieanalyses, ontdekt u waar u kan groeien.
  2. Usability-check: wil de doelgroep uw oplossing gebruiken? Via doorgedreven markt- en gebruikersonderzoek stemt u uw businessplan, product of dienst precies af op de noden en wensen van uw doelgroep. Dat betekent continu testen en itereren, gewapend met flowcharts, wireframes en prototypes.
  3. Feasibility-check: is de ontwikkeling technisch haalbaar en rendabel? Een tool, app, website of platform krijgt extra slagkracht wanneer het efficiënt gedesigned en developed wordt en ingebed is in uw bestaande technische omgeving.

Onze aanpak

Via een value-driven design thinking proces vinken we de triple check af. Daarbij staat de gebruiker steeds centraal – logisch, want die krijgt uw product uiteindelijk in handen. Eens aan alle voorwaarden voldaan is, gaan we als de bliksem aan de slag om uw idee ook echt tot leven te roepen: ontwikkelen, testen, opnieuw beginnen, experimenteren, kritisch evalueren en bijsturen – net zo lang tot uw unieke oplossing werkelijkheid is.

Hoe we dat alles in de praktijk vertalen? Met een vier-fasen-plan, op maat van uw organisatie.

Design must reflect the practical and aesthetic in business but above all … good design must primarily serve people.

– Thomas J. Watson

Benieuwd hoe Clockwork Proximus, Stad Antwerpen en andere kleppers het verschil liet maken? Ontdek onze klantencases of lees ons verhaal op onze eigen website.