Logistieke planning

Intelligente optimalisatie van uw logistieke operaties in snel veranderende markten met hevige concurrentie

Van A naar B én nog veel verder

De logistieke sector staat hevig onder druk. Marges krimpen, regelgevingen worden steeds strenger en klanten verwachten steeds meer flexibiliteit. Daardoor wordt het steeds belangrijk om zo snel en efficiënt mogelijk van A naar B te vervoeren. Maximale bezetting van transportmiddelen, minimale lege kilometers, maximale benutting van chauffeurs en maximale tevredenheid van klanten; dát is waar het in de basis om draait voor logistieke bedrijven.

Maar hoe plan en organiseer je dat optimaal? En hoe houd je daarbij rekening met de eisen die tegenwoordig veel verder gaan dan producten van A naar B brengen? Hoe ga je om met duurzaamheid? Hoe regel je het als je ook opslag (warehousing), verpakken (packaging) en assemblage moet verzorgen, zoals van steeds meer logistieke bedrijven wordt gevraagd? Hierdoor is het noodzakelijk om uw logistieke operaties efficiënter, transparanter en wendbaarder te maken.

Voordelen Ordina’s oplossing voor logistieke planning

  • Lagere kosten en hogere operationele efficiëntie.
  • Lagere brandstofkosten en kleinere CO2-voetafdruk.
  • Betere controle op kwaliteit en service level agreements.
  • Kostenoptimalisatie door het verhogen van laadratio en verlagen van ‘lege’ kilometers.
  • Real-time visualisatie gebaseerd op KPI’s, waardoor de planner een goed overzicht heeft, terwijl alle detailinformatie handbereik blijft.
  • ‘Closed loop’ planningsconcept waardoor de planning continue wordt aangepast door extra informatie van boordcomputers, klantrapporten of berichten van bestuurders direct te verwerken.
  • De planner werkt niet geïsoleerd maar is steeds in verbinding met collegaplanners en chauffeurs waardoor u flexibeler kunt inspelen op de behoeften van uw klanten.

Referenties

Ordina ondersteunt vele logistieke bedrijven bij hun planningspuzzels. Zo zorgen we ervoor dat de 5.000 trucks van Ewals Cargo Care zo maximaal mogelijk beladen door Europa rijden en maakten we ook voor Jan de Rijk Logistics een efficiënte planningstool.

Onze aanpak

De logistieke planningsoplossing van Ordina zorgt ervoor dat uw logistieke operaties afgestemd zijn op de hedendaagse uitdagingen. We bieden oplossingen voor onder meer netwerkplanning, transportplanning, routeoptimalisatie, tactische capaciteitsplanning, real time dispatching, operationele planning en geïntegreerde planning. In alle gevallen beschikken we over de oplossing die voor 100% aansluit bij de situatie van uw organisatie. Dit kunnen we garanderen, omdat niet de planningssoftware, maar uw strategische businessuitdagingen en -doelstellingen altijd het vertrekpunt zijn.

Onze beproefde aanpak kent drie fasen: value discovery, value delivery en value assurance.

We adviseren, helpen bij de juiste keuze van softwareoplossingen en de implementatie ervan, begeleiden naar succesvolle ingebruikname en zorgen ervoor dat onze oplossingen langdurig probleemloos functioneren en evolueren.