Logistieke planning

Intelligente optimalisatie van uw logistieke operaties in snel veranderende markten met hevige concurrentie

De logistieke sector staat vandaag onder hevige druk. Marges krimpen, regelgevingen worden steeds strenger, verwachte flexibiliteit van uw klanten steeds groter.  Hierdoor is het noodzakelijk om uw logistieke operaties efficiënter, transparanter en wendbaarder te maken.

De transport en logistieke planningsoplossing van Ordina zorgt ervoor dat uw logistieke operaties afgestemd zijn op de hedendaagse uitdagingen.

Focus op 4 geïntegreerde pijlers

  • Strategische lange-termijnplanning : een optimaal netwerk ontwerpen
  • Taktische capaciteitsplanning : uw supply chain optimaliseren
  • Operationele planning : optimale inzet van resources, conform wet- en regelgeving, en transparant naar iedere betrokken partij
  • Real-time dispatching : snel en doordacht reageren op onvoorziene wijzigingen

100%-fit aanpak

Tijdens de value-discovery fase analyseren we uw bestaande planningsprocessen en identificeren we de verbeterpunten.  Hieruit volgt een businesscase gekoppeld aan een projectvoorstel.  Tijdens de value-delivery voeren wij samen met u deze verbeteringen door, implementeren wij de best passende planningsoplossing, trainen en begeleiden we jullie mensen en zorgen we voor een feilloze roll-out.  Uiteindelijk kiest u uit onze verschillende value support mogelijkheden als garantie voor een feilloos werkende planningsoplossing.

Ordina’s transport en logistieke planningsoplossing –  uw voordeel

  • Intelligente planning en optimalisatie op maat voor lagere kosten en hogere operationele efficiëntie
  • Betere controle over kwaliteit en SLA’s
  • Kost optimalizatie door het verhogen van laadratio en verlagen van ‘lege’ kilometers
  • Real-time KPI gebaseerde visualisatie waardoor de planner een goed overzicht heeft, terwijl alle detailinformatie steeds binnen vingerbereik blijft
  • ‘Closed-loop’ planning concept waardoor de planning continue wordt aangepast door extra informatie van boordcomputers, klantrapporten of berichten van bestuurders direct te verwerken.
  • Lagere brandstofkosten, kleinere CO2 voetafdruk
  • De planner werkt niet geïsoleerd maar is steeds in verbinding met collega planners, chauffers en subco’s waardoor u flexibeler kan inspelen op de noden van uw klanten.