Personeelsplanning

Optimale en klantgerichte personeelsplanning.

Tevreden klanten én tevreden medewerkers

Het maken van een goede personeelsplanning wordt steeds complexer. Er moet rekening worden gehouden met onder meer de vaardigheden van het personeel, arbeidsovereenkomsten, wet- en regelgeving (zoals de arbeidstijdenwet, ATW) en contractuele afspraken met klanten. Anderzijds eist de medewerker van tegenwoordig steeds meer inspraak; die wil dat er rekening wordt gehouden met zijn of haar beschikbaarheid en voorkeuren.

Het maken van een personeelsplanning wordt dus al snel erg complex, zeker als je beschikt over honderden of zelfs (tien)duizenden medewerkers die je in deze krappe arbeidsmarkt vooral ook wilt blijven binden aan je organisatie. Als organisatie opereer je dus in een spanningsveld tussen medewerkertevredenheid, klanttevredenheid en kostenefficiëntie. Wie daar een goede balans tussen weet te vinden, wint.

Voordelen Ordina’s oplossing voor personeelsplanning

  • Hogere medewerkerstevredenheid en -betrokkenheid.
  • Betere klantenservice en hogere klanttevredenheid.
  • Lagere kosten en hogere operationele efficiëntie / winstgevendheid.
  • Multi-resource planning : efficiëntere inzet van personeel, middelen en materialen.
  • Houdt rekening met complexe arbeidswetgeving, sociale akkoorden, contractuele afspraken met klanten, kennis en competenties, beschikbaarheid, wensen en voorkeuren.
  • Transparantie: elke betrokken partij beschikt over de middelen en informatie die nodig zijn om planning aan te laten aansluiten bij specifieke KPI’s.
  • ‘Multi level’ planning door de integratie van lange termijn capaciteitsplanning met maandelijkse, wekelijkse en dagelijkse detailplanning.

Referenties

Ordina ondersteunt organisaties uit diverse branches bij hun complexe personeelsplanningspuzzels. Zo helpen we de ANWB bij het plannen van de 1.100 wegenwachters, hebben we een state-of-the-art planningsoplossing geïmplementeerd bij Eurostar en maakt thuiszorgorganisatie Familiehulp dankzij onze planningssoftware betere beslissingen voor zowel cliënten als personeel.

Onze aanpak

Ordina helpt u graag bij het oplossen van deze complexe personeelsplanningspuzzels. Of het nu gaat om een activiteitenplanning, takenplanning, onderhoudsplanning, dienstenplanning, om bijvoorbeeld multi resource planning of field service planning óf om een combinatie van al die planningen. En of u nu gebruik wilt maken van cyclisch roosteren of juist zelfroosteren. Wij beschikken in alle gevallen over de oplossing die voor 100% aansluit bij de situatie van uw organisatie. Dit kunnen we garanderen, omdat niet de planningssoftware, maar uw strategische businessuitdagingen en -doelstellingen altijd het vertrekpunt zijn.

Onze beproefde aanpak kent drie fasen: value discovery, value delivery en value assurance. We adviseren, helpen bij de juiste keuze van softwareoplossingen en de implementatie ervan, begeleiden naar succesvolle ingebruikname en zorgen ervoor dat onze oplossingen langdurig probleemloos functioneren en evolueren.