Co-creatie workshop

User Experience Design

Bij Ordina staat User Experience (UX) voor het bedenken, ontwerpen en ontwikkelen van digitale end-to-end oplossingen geënt op businessdoelstellingen, gebruikers- en marktonderzoek en reële gebruikersnoden. We focussen op de vooropgestelde impact – niet op deliverables – en op digitale topkwaliteit.

Onze methodologie is gebaseerd op design thinking principes. Door middel van design, brainstorming, iteratie, en testen, creëren we ervaringen die niet alleen technologisch uitvoerbaar en economisch levensvatbaar zijn, maar ook een reële meerwaarde vormen voor zowel uw bedrijf als uw klanten en stakeholders.

Efficiënte digitalisatie draait niet alleen rond schaalbaarheid, maar ook rond het creëren van waarde. Door in te zetten op User Experience zet je in op de gebruiker en verhoog je zijn engagement.

Ons proces wordt getypeerd door onderstaande aspecten

Research driven

Of het nu gaat om het (her)ontwerpen van een applicatie of het opbouwen van een dienstenstrategie, wij geloven dat onderzoek altijd een cruciaal onderdeel is van het proces. We zorgen ervoor dat we de context en vereisten volledig in kaart hebben gebracht om aan de belangrijkste business- en gebruikersnoden tegemoet te komen.

Value driven

We streven ernaar om designs te maken die niet alleen mooi, maar ook gebruiksvriendelijk en toegankelijk zijn en die hun doelstellingen vervullen. Het gaat ons niet om het aantal deliverables; wat voor ons belangrijk is, is ervoor te zorgen dat wat we maken een voelbare impact heeft op iedereen die ermee in aanraking komt.

End to end

Als deel van de Ordina groep kunnen we de designs die we ontwerpen ook bouwen en implementeren. Dankzij de open communicatielijnen weten we perfect op welke technologische mogelijkheden we kunnen bouwen bij het creëren van producten en diensten en wat de eventuele barrières zijn.

Starten met efficiënte digitalisatie?

Expert review

We voeren een 360° analyse uit van één of meerdere touchpoints. Hierbij kijken we naar toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid, technische kwaliteit, … We benaderen elk aspect steeds vanuit onze expertise om zo pijnpunten bloot te leggen, maar vooral om te kijken waar er ruimte is tot verbetering.

User tests

Met een user test betrekken we gebruikers bij de ontwikkeling of evaluatie van je project. Aan de hand van gerichte interviewvragen en/of scenario’s komen we te weten of de applicatie voldoet aan de verwachtingen en waar de opportuniteiten liggen.

Journey monitoring

We zetten een dashboard op om te evalueren hoe je applicatie scoort op vlak van digital wellbeing. Hierbij kijken we niet enkel naar de bezoekersstatistieken, maar voeren we ook een kwalitatieve studie uit om te bepalen wat de probleemzones zijn en waar er verbeterd kan worden.

Ontdek onze solutions