incidentmanagement

Incident response as a service

Instant bijstand bij een cyberaanval – zodat u de schade tot een minimum kan beperken

Volgens het Wereld Economisch Forum werd 74% van alle bedrijven wereldwijd al geconfronteerd met een vorm van cybercrime. Bent u voorbereid op zo’n aanval? Heeft u een plan klaar om meteen te reageren als u vermoedt dat uw systemen gehackt zijn? Met ‘Incident response as a service’ slaapt u op beide oren: wij zorgen voor instant bijstand – zodat u de schade tot een minimum kan beperken.

Virussen, phishing, ransomware, DDos-aanvallen: cybercrime is er in alle maten en vormen. De constante: elke aanval richt flink wat schade aan. Naast  dataverlies, schade aan bestanden en systemen en downtime riskeert u ook een financiële kater én reputatieschade.

+70%
Is de verwachte stijging van het aantal cyberaanvallen tegen 2024
[
1]

‘Incident response as a service’: uw bijstand bij elk vermoeden van een incident

Als u weet hoe u met een cyberaanval moet omgaan, kan u de schade tot een minimum beperken. Maar hackers gaan vandaag alsmaar professioneler tewerk. Dat betekent dat u  grondige expertise nodig heeft om een incident op te merken en snel actie te ondernemen. Die expertise hebben organisaties meestal niet in huis. Daarom bundelden de cybercrime-experts van Ordina hun expertise in een uniek aanbod: Incident as a service.

Het principe? U hebt een bijstandsovereenkomst met Ordina. U vermoedt dat uw systemen zijn gehackt, dat u data bent verloren of dat er hardware is gestolen, dan belt u ons op. Onze experts staan meteen klaar om u volledig te ontzorgen: we identificeren het probleem, drukken de aanval de kop in en herstellen de schade.  Zoals de pechverhelpingsdienst bij autopanne, eigenlijk.


¹ Juniper Research, The Future of Cybercrime & Security: Threat Analysis, Impact Assessment & Mitigation Strategies 2019-2024.”

 

Onze experts staan meteen klaar om u volledig te ontzorgen.  Zoals de pechverhelpingsdienst bij autopanne, eigenlijk.

Waarom incident management uitbesteden?

  • Vertrouw op experts: cyberaanvallen worden alsmaar gesofisticeerder. De kans is klein dat u mensen in huis hebt met de nodige skills en ervaring om snel op een incident te reageren.
  • Win tijd: experts hebben ervaring en de nodige tools om meteen in actie te schieten en nog belangrijker om de schade te beperken.
  • Bespaar kosten: de kost van een cyberaanval is gigantisch: naast het eventuele dataverlies, de downtime en de reputatieschade, loopt u de kans op boetes en gaan uw verzekeringspremies de hoogte in. Hackers vragen bovendien vaak aanzienlijke ‘losgelden’.
  • Optimaliseer uw bescherming, dankzij tips en aanbevelingen: een professioneel Incident management team helpt u niet enkel uit de nood, maar geeft na afloop ook advies – zodat u in de toekomst beter beschermd bent.

Waarom Ordina?

  • U krijgt de beste ondersteuning, dankzij onze experts: Dr. Mark Vandenwauver, Jan Van Linden en Tim Cools, die aan het hoofd staan van het Incident response team, behoren tot de belangrijkste cybersecurity-experts in België. Op basis van hun ervaring en inzichten hebben ze een aantal responsscenario’s uitgewerkt en een incident response kit samengesteld om snel op elke aanval te kunnen reageren. Bovendien kunnen ze terugvallen op een uitgebreid netwerk van interne en externe specialisten. Ordina is ook lid van LSEC.
  • U werkt samen met een lokale partner: wij zijn op de hoogte van de globale evoluties in de wereld van cybercrime, maar we kennen ook de Belgische bedrijven en weten welke lokale spelers kwetsbaar zijn voor welk type aanvallen. Die inzichten helpen ons om sneller op een aanval te reageren. Onze nabijheid is bovendien ook praktisch een troef: uw responseteam is altijd bereikbaar en helpt met duidelijk advies en concrete oplossingen, in uw eigen taal.
  • U krijgt effectieve ondersteuning, tegen een betaalbare prijs: wij bieden bewust een laagdrempelige oplossing aan: u betaalt een vast bedrag per maand en kan altijd rekenen op de beschikbaarheid van ons team. Om uw systemen te beschermen, zoeken we naar betaalbare ‘opensource’-oplossingen of oplossingen in de cloud.

Bijstand ‘as a service’

Incident response bieden we aan ‘as a service’:
u betaalt een vast bedrag per maand en kan altijd rekenen op de beschikbaarheid van ons ‘Incident response team”. U kiest uw formule vanaf 1000 €/maand (excl BTW): Small of Medium.


Benieuwd hoe we u kunnen helpen om een cyberaanval snel en efficiënt af te handelen? Contacteer ons team.