LIQ

Een uniek dienstenpakket voor de kwalificatie van laboratoriummateriaal

Compliance en innovatie: het is een moeilijke combinatie voor farma- en lifesciencebedrijven. De R&D-teams willen de laboratoria digitaliseren en de allernieuwste toestellen inzetten. Maar de kwaliteitslat ligt hoog en de regelgeving is streng en complex. Heeft u intern niet voldoende tijd en/of expertise om alles op te volgen? Meer en meer farma- en biotechspelers vertrouwen op Ordina voor het beheer van hun laboratoriummateriaal – van a tot z.

Onderzoekers in een standaard labo gebruiken meer dan 1.000 verschillend toestellen om medicijnen te testen en nieuwe geneesmiddelen te ontwikkelen. Dat betekent +1.000 toestellen monitoren, onderhouden en sporadisch ook herstellen. Wil het R&D-team een nieuw toestel in gebruik nemen, dan moet u dat testen, kalibreren en valideren, om betrouwbare, nauwkeurige en consistente resultaten te krijgen. Bovendien zijn die toestellen meer en meer gekoppeld aan IT-systemen en software – die gevalideerd moeten worden. Kortom, de kwalificatie en het beheer van uw laboratoriumuitrusting nemen ontzettend veel tijd in beslag én vergen knowhow van zowel de farmasector als IT. 

Ordina beheert uw laboratoriumtoestellen van a tot z: Lab Instrument Qualification Services

Onze experts nemen het beheer van uw laboratoriummateriaal volledig van u over, zodat uw team op elk moment over de gekwalificeerde toestellen beschikt die ze nodig hebben. Wij kunnen u helpen met:

  • Tips en advies bij de aankoop van nieuwe toestellen
  • Kwalificatie van nieuwe toestellen: testen en kalibreren
  • Computer system validation (cvs) van de software en computersystemen
  • Koppelingen met IT-systemen
  • Permanente monitoring van bestaande instrumenten
  • Preventief onderhoud, (her)kalibratie en herstellingen van bestaande toestellen
  • Updates van software en computersystemen, incl. validaties
  • Bewaking van de data-integriteit
  • Opleidingen rond regulering en validatie
  • Planning van kwalificaties over verschillende labo’s heen
  • Ondersteuning bij de verhuis of uitbreiding van je laboratoria

Waarom de kwalificatie van uw labomateriaal uitbesteden?

  • Win tijd en werk efficiënter: wij beheren uw volledige technologieportfolio en plannen zorgvuldig en efficiënt
  • Focus op uw kernactiviteiten: uw team onderzoekt en innoveert, terwijl wij zorgen voor compliance
  • Vertrouw op onze expertise: wij kennen uw markt, de technologie, de regelgeving en IT en delen onze kennis met uw team
  • Zorg voor continuïteit: wij verzekeren een langetermijnpartnership; er zijn altijd experts ter beschikking die de processen, toestellen en installaties in uw bedrijf kennen
  • Kies voor schaalbaarheid: wilt u bijvoorbeeld uw labo’s uitbreiden of verhuizen, dan roept u tijdelijk extra ondersteuning in

Waarom Ordina?

  • Een multidisciplinair, high-performance team

Collega’s met een wetenschappelijke opleiding en ervaring in lifesciences werken nauw samen met experten in regelgeving en validatie voor uw sector én met IT’ers. Kortom: we kennen de markt, uw business, de regelgeving én we weten alles over hard- en software.

  • Een eigen, bewezen methodologie

Ordina heeft een eigen methodologie uitgewerkt voor een vlotte kwalificatie van uw materiaal. Van een kwalificatiesysteem voor toestellen (lage, medium en hoge complexiteit) tot een stappenplan: ze laten ons toe om altijd de juiste prioriteiten te stellen, de planning nauwkeurig in te schatten en de kwalificaties op tijd af te ronden.

  • Buitengewone dienstverlening mét garanties

Onze experts werken nauw samen met uw team. We delen onze kennis, communiceren transparant en zitten op geregelde tijdstippen samen om de knelpunten te bespreken en de planning op korte en lange termijn vast te leggen. Om ons engagement voor dienstverlening te onderstrepen, werken we met een dashboard met KPI’s – zo kan ook u de vooruitgang opvolgen.