EVENEMENT

Nieuw communicatieplatform voor LBC Tank Terminals

-

Ordina begeleidt LBC in de implementatie van de communicatietool Skype for Business. Deze Microsoft Unified Communications-oplossing wordt beschikbaar gesteld voor alle medewerkers en vormt een wereldwijd platform voor snelle, slimme en efficiënte samenwerking.

PERSBERICHT
Mechelen, 29 juli 2016


Met ongeveer 3 miljoen m³ aan opslagcapaciteit verdeeld over een globaal netwerk is LBC Tank Terminals een van de leiders op vlak van opslag van chemicaliën en olieproducten. LBC werkt samen met de grootste spelers in de petrochemische sector, met België als uitvalsbasis. De tanks zijn verdeeld over Europa, de V.S. en China.

De telefooncentrale van LBC is aan vernieuwing toe, Skype for Business wordt de nieuwe communicatietool die wereldwijd gebruikt zal worden. Ordina, Microsoft Certified Communication partner, leidt dit project in goede banen.
Samen met Verizon wordt eerst de bestaande WAN-verbinding vernieuwd, om een optimale werking van het systeem mogelijk te maken. Vanuit België wordt de nieuwe tool toegankelijk gemaakt voor alle medewerkers, dankzij een remote deployment.

Skype for Business: Wereldwijd samen slimmer werken

Skype for Business is een Microsoft Unified Communications-oplossing die verschillende communicatievormen integreert in één platform. Chat, videoconferencing, documenten delen, telefonie en aanwezigheidsinformatie komen samen om werken en samenwerken te vergemakkelijken. Bovendien wordt er zo bespaard op telefonie- en reiskosten.
Bij LBC werkt men reeds met Microsoft Sharepoint. Skype for Business wordt hierin geïntegreerd. Samen vormen deze tools een wereldwijde, snelle en gebruiksvriendelijke online werkomgeving.

Beheerdienst voor extra ontzorging

Ordina zal naast de implementatie ook het beheer van de Skype for Business tool verzorgen. Dit houdt in dat Ordina’s Microsoft Support Partner Engineers LBC volledig gaan ontzorgen met betrekking tot dit nieuwe communicatieplatform. Ordina beheert de toegang voor medewerkers en zorgt door proactieve monitoring dat eventuele problemen meteen worden opgelost en dat updates tijdig worden uitgevoerd.

 

 

OVER ORDINA

Ordina is de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverlener in de Benelux met circa 2.900 medewerkers. Wij bedenken, bouwen en beheren ICT-toepassingen bij de overheid, in de financiële dienstverlening, de industrie en de zorg. Wij streven naar ICT die mensen écht verder helpt. ICT die er toe doet en die tot stand is gekomen zonder verspilling van middelen. Dat doen wij door samen met onze klanten duurzaam te innoveren.

Ordina is opgericht in 1973. Het aandeel is sinds 1987 genoteerd aan Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Smallcap Index (AScX). In 2015 behaalde Ordina een omzet van EUR 348 miljoen. Meer informatie is beschikbaar op www.ordina.be .