Marc Cleiren Practice Manager Unified Communications & Collaboration +32 476 47 41 56

Goodman

Een nieuwe dynamiek in de samenwerking

Goodman is een Australische groep die wereldwijd logistieke magazijnen, bedrijfsruimten en kantoren ontwikkelt en exploiteert. De organisatie heeft Belgische locaties in Willebroek, Puurs en Mechelen. 80 van de 180 Europese werknemers zijn gevestigd in Vilvoorde. Het overige Europese personeel is verspreid over 20 kantoren in 11 landen. Om het teamgevoel onder deze medewerkers te verbeteren, richtte Goodman zijn kantoren in volgens de principes en technologieën van Het Nieuwe Werken. Omdat in dit project een sleutelrol was weggelegd voor videoconferencing, implementeerde Ordina de Unified Communications-oplossing Microsoft Lync, in combinatie met Polycom RealPresence. Onze experts verzorgden het pilootproject in Vilvoorde en begeleidden ook de roll-out naar de overige Europese locaties. Alle functionaliteiten van de Lync-oplossingen werden ingezet om zowel de efficiëntie als de samenwerkingsmogelijkheden over de departementen en vestigingen heen te optimaliseren. Dankzij een nauwgezet opgevolgde transitie waren alle medewerkers overtuigd én opgeleid tegen het einde van de implementatie.

Goodman Contact Neem contact op met Marc Cleiren

klant

Goodman is een Australische groep die wereldwijd logistieke magazijnen, bedrijfsruimten en kantoren ontwikkelt en exploiteert. De Goodman Group beheert voor ongeveer 16,5 miljard euro aan gebouwen, waarvan voor 2,6 miljard in Europa. Klanten zijn doorgaans onderneminden met grote logistieke behoeften: e-commerce bedrijven zoals Amazon en Zalando, industriële spelers als BMW, Stanley Black & Decker, of logistieke spelers als DHL en Schenker.

Klantvraag

Goodman heeft in België 6 logistieke gebouwen gelegen in Willebroek, Puurs en Mechelen. 80 van de 180 Europese werknemers zorgen voor de ondersteuning van de Europese activiteiten en zijn gevestigd in Vilvoorde. Om het “teamgevoel” te bewerkstelligen moet dit  kantoor ingerichtworden volgens de pricipes en de ondersteunende technologie van “het nieuwe werken”. Eenzelfde oplossing moet ingevoerd worden voor alle Europese medewerkers, verspreid over 20 kantoren in 11 landen. Videoconferencing speelt hierin een sleutelrol.

oplossing

Ordina implementeerde full blown Microsoft Lync, de Unified Communications oplossing in combinatie met Polycom RealPresence voor het pilootkantoor te Vilvoorde en zorgde voor de roll-out naar de andere Europese landen. In de grootste vergaderzalen werd de HDX-room voor videoconferencing van Polycom geinstalleerd. In andere kantoren zijn kleinere schermen met camera voorzien. Alle medewerkers hebben ingebouwde camera’s in hun laptop. Met één klik in Lync is visueel contact tussen collega’s mogelijk. Alle functionaliteiten van de Lync-oplossingen werden ingezet om de efficiëntie van de werkomgeving en het optimaal samenwerken te bewerkstelligen. De transitie, de verandering werd nauw en gecontrolleerd opgevolgd tijdens het traject zodat alle medewerkers overtuigd én opgeleid waren tegen het einde van de periode van het implementatietraject.

resultaat

Goodman heeft een sterke oplossing die het “teamgevoel” tussen de medewerkers over de grenzen heen garandeert. Het werk is resultaatgericht en verloopt op basis van flexibiliteit, transparantie, samenwerking en efficiëntie. Danzij de ondersteunende technologie werkt iedere medewerking met een toestel naar keuze en vanuit om het even welke locatie. De mogelijkheid tot visueel contact zorgt voor een extra dynamiek ik de samenwerking over de departementen en vestigingen heen.