Giovanni Cannella +352 621 32 04 99

DCINEX

Commerciële slagkracht dankzij een CRM-oplossing op maat

Als Europese leider in digitale oplossingen en ondersteunde diensten voor cinema’s en theaters, krijgt dcinex dagelijks een grote hoeveelheid klantenvragen te verwerken. Om het beheer van deze interacties te stroomlijnen en zo zijn dienstverlening naar een hoger niveau te tillen, klopte het bedrijf aan bij Ordina. Onze experts implementeerden SAP CRM Ticketing, waardoor klantenvragen nu op een efficiënte en doeltreffende manier worden verwerkt. Dankzij een naadloze integratie met de bestaande SAP ERP back-office worden contractuele afspraken met de klant steeds gerespecteerd. De Interactive Reporting-functies zorgen er dan weer voor dat dcinex eenvoudig standaardrapporten kan genereren over de afhandeling van klanteninteracties. Met deze oplossing nam de productiviteit van de medewerkers toe, waardoor ook de operationele kosten omlaag gingen. Hierdoor werd zowel de loyaliteit van bestaande klanten als de commerciële slagkracht van dcinex aanzienlijk versterkt.

DCINEX Contact Neem contact op met Giovanni Cannella

Klant

dcinex is de Europese leider in end-to-end digitale cinemaoplossingen en -services. Het bedrijf is een fusie van sectorspelers XDC, FIT en Bewegte Bilder. De diensten van dcinex vallen uiteen in twee hoofdactiviteiten. Enerzijds is er Exhibitor Services, een volledige dienstverlening voor het dagelijkse runnen van cinema’s en theaters, gaande van financiering en opstelling, tot onderhoud, training en andere ondersteunende diensten. Met Content Services biedt het bedrijf vooral technische bijstand zoals helpdesk operating, mastering, transcoding, het beheren van digital rights en dergelijke.

klantvraag

Om hun dienstverlening te verbeteren, zocht dcinex een manier om hun klantenrelaties beter te beheren. Zo wil het bedrijf het maximum halen uit elke klanteninteractie. De CRM-oplossing moest de dagdagelijkse activiteiten stroomlijnen om zo de productiviteit te verhogen en de operationele kosten te verlagen. Een integratie met de SAP ERP back-end was hierbij onontbeerlijk voor dcinex.

oplossing

Dankzij de uitgebreide ervaring met de SAP CRM Best Practices en een grote vertrouwdheid met SAP’s Interaction Center, konden onze experts een flexibele en betaalbare oplossing voorstellen. Ordina implementeerde SAP CRM Ticketing. De basisconfiguratie van deze software laat dcinex toe om klanten en lopende contracten te beheren, marketingcampagnes uit te voeren en sales-cycles op te volgen. Nieuwe offertes kan het bedrijf opmaken via de CRM Web Client. De Interaction Center-module staat dan weer in voor het managen en afhandelen van de verschillende service-opdrachten. Een naadloze integratie met de ERP back-office zorgt ervoor dat contractuele afspraken met de klant steeds gerespecteerd worden. Dankzij de Interactive Reporting-functies kan dcinex ten slotte ook eenvoudig standaardrapporten genereren over de afhandeling van klanteninteracties.

resultaat

De CRM-oplossing die Ordina implementeerde voor dcinex wierp al snel vruchten af. Aan de hand van Service Tickets worden alle klantenvragen nu op een efficiënte en doeltreffende manier verwerkt. De processen voor het uitlenen van materiaal en de verschillende stockbewegingen verlopen aanzienlijk vlotter. Hierdoor is zowel de loyaliteit van bestaande klanten als de commerciële slagkracht van dcinex gevoelig versterkt.