Hilde Heylen Sales Manager +32 496 23 53 02

Eandis

Eenvoudig een ecopremie aanvragen dankzij Ordina

Wie in Vlaanderen investeert in energiezuinige maatregelen, kan hiervoor in bepaalde gevallen een premie bij Eandis aanvragen. Klanten dienen premie-aanvragen via de website van Eandis te registreren. De applicatie en backoffice die deze aanvragen verwerken, waren erg verouderd. Ordina bouwde voor Eandis een gloednieuwe webapplicatie, die zowel voor medewerkers als voor klanten een grote stap voorwaarts betekende.

Eandis is een Belgische werkmaatschappij van het distributienet voor elektriciteit en aardgas die actief is in 239 gemeenten in Vlaanderen. Het bedrijf telt ruim 4250 medewerkers.

Eandis Contact Neem contact op met Hilde Heylen

Klant

Eandis is een Belgische werkmaatschappij van het distributienet voor elektriciteit en aardgas die actief is in 239 gemeenten in Vlaanderen. Het bedrijf telt ruim 4250 medewerkers. Klanten kunnen bij Eandis terecht voor aansluitingen op het elektriciteits- of aardgasnet. Eandis staat in voor de opneming van meterstanden en de plaatsing van budgetmeters. Het geeft ook advies over rationeel energieverbruik en fungeert als meldpunt voor storingen en defecten aan de distributienetten.

 

Klantvraag

Om energiebesparing aan te moedigen, geeft Eandis premies aan wie investeert in energiezuinige maatregelen, zoals isolerend glas, een zonneboiler, fotovoltaïsche zonnepanelen, dakisolatie, vloerisolatie, muurisolatie of een warmtepomp. Klanten kunnen deze premies via de website van Eandis aanvragen.De datacyclus achter deze aanvraagmodule was tot voor kort niet volledig geautomatiseerd. Medewerkers moesten gegevens die via de website binnenkwamen manueel opnieuw ingeven in de backoffice. De backofficesoftware was bovendien van slechte kwaliteit en moeilijk te onderhouden. De keuze voor een nieuwe backoffice zorgde ervoor dat ook de publieke website aan vernieuwing toe was.

Oplossing

Eandis koos om hun backoffice op SAP Grantor Management te laten draaien. Deze module ondersteunt het volledige subsidieproces. Ordina stond in voor de herwerking van de publieke website.Het .NET-team van Ordina bouwde een nieuwe webapplicatie die probleemloos met de backoffice communiceert. Het team was verantwoordelijk voor de analyse en de change requests van de businessverantwoordelijken. Ordina volgde de functionele en technische aspecten van het project nauwgezet op via Team Foundation Server. Het stond ook zelf in voor alle technische aspecten van het release- en deploymentproces.

Resultaat

De nieuwe website betekent voor zowel de medewerkers als de klanten van Eandis een grote stap vooruit. De webapplicatie is uiterst intuïtief en de automatisering van de datacyclus betekent een verademing voor alle gebruikers. Een uitgebreide aanpak wordt niet op de site beschreven omdat we de tekst op de site beknopt willen houden. Als je een uitgebreide aanpak wilt beschrijven,  kan deze je in een pdf aanleveren, welke de bezoeker vanaf de site kan downloaden.