Bart Van Mulders Business Unit Manager +32 474 89 17 06

Big data

Wat is de toegevoegde waarde van uw gegevens?

Big data is hot. In de vakbladen is het onderwerp niet meer weg te denken. Als kenmerken van big data worden vaak de 3 v’s genoemd: volume, variety en velocity. Grote hoeveelheden data, waar zowel gestructureerde als ongestructureerde gegevens voorkomen en die met hoge snelheid ontstaan en worden verwerkt. Big data gaat echter verder dan deze veelgenoemde 3 v’s. Cruciaal is de waarde die een organisatie hiermee weet te realiseren voor bijvoorbeeld procesoptimalisatie en risicoanalyse. Ordina richt zich met name op die aspecten van big data die waarde voor uw organisatie toevoegen. 

Big data Contact Neem contact op met Bart Van Mulders
Big_Data_back_overal

Visie

Er is momenteel een stille revolutie aan de gang die de impact van de internetrevolutie vele malen gaat overtreffen. Zonder dat we het in de gaten hebben, ontstaat er in mondiale datacenters een kopie van onze wereld.

Met al onze apparaten laten we bij alles wat we doen een immense hoeveelheid en diversiteit van gegevens achter. Big data is overal. Informatie uit bijvoorbeeld smartphones, RFID, twitter, tv’s en camera’s vertelt precies wat er gebeurt: big data is het spiegelbeeld van onze echte wereld.  

Maar big data herbergt ook een schat aan waardevolle informatie. En daar kunt u iets mee. Analyse van al die gegevens stelt u in staat uw prestaties te verbeteren. Grijp de kansen die ontstaan en gebruik big data om uw succes te vergroten.

  • Weet hoe big data voor u waarde kan opleveren
  • Zorg dat u big data kunt vangen en analyseren
  • Pas de inzichten uit big data toe 
Big_Data_front_overal

Big data waardecyclus

De Big Data Waardecyclus van Ordina laat informatie voor u renderen. Het is onze overtuiging dat big data bijdraagt aan business development: het realiseren van waarde staat daarbij centraal.

Zie big data vooral als een kans om uw organisatie te innoveren. En denk daarbij niet vanuit technische problemen, maar vanuit kansen. Onze consultants bepalen samen met u waar voor uw organisatie winst valt te behalen.

Onze Big Data Waardecyclus bestaat uit vier fases:

  • Verkenning: weet hoe big data waarde kan opleveren. We stellen vast welke kansen big data voor u biedt.
  • Ontwikkeling: vang de big data in systemen. Wij helpen u bij de realisatie van uw oplossing.
  • Implementatie: analyseer de gegevens en pas nieuwe inzichten toe. De data scientists van Ordina ontdekken de waarde die in uw gegevens verborgen ligt.
  • Groei: herhaal de Big Data Waardecyclus om nog meer succes te oogsten. We ondersteunen u om de uitbouw zelf ter hand te nemen.
Big_Data_front_aanpak

Crowd management

Bij grootschalige evenementen is het belangrijk om veiligheidsrisico’s zoveel mogelijk te verkleinen, omdat we maar al te goed weten dat het soms ook fout gaat.

Weten waar het publiek/bezoekers en organisatie zich bevinden, is essentieel voor crowd management. Door deze informatie te visualiseren en met de hulpdiensten te delen, kan een organisatie sneller inspelen op wat er gebeurt tijdens een evenement.

Tijdens de GayPride in Amsterdam is de crowd management-oplossing van Ordina samen met KPN (levering near realtime-activiteiten per zendmast) en Han Dataport (leverancier mobiele communicatieapplicatie) succesvol toegepast.

Ordina heeft in kaart gebracht waar de boten, bezoekers en organisatie zich bevonden. Tijdens de GayPride hadden de commandoposten van de beveiliging, de ehbo en de politie vanwege deze risicoanalyse voortdurend een goed beeld van de veiligheidssituatie.



Big_Data_front_crowd

Workshop Big Data, Big Value

In minder dan een dag weten waar voor u de waarde van big data ligt? Dat kan met de workshop 'Big Data, Big Value' van Ordina.

Big data biedt naast mogelijkheden voor procesoptimalisatie, marktbenadering en klantbediening ook kansen voor nieuwe producten en nieuwe verdienmodellen. Met sleutelpersonen uit diverse disciplines van uw organisatie maken we de betekenis van big data voor uw organisatie concreet.

Door onze pragmatische aanpak heeft u aan het eind van de workshop:

  • een goed beeld van de relevantie van big data voor uw organisatie
  • inzicht in wat de potentiële waarde voor uw organisatie is
  • een eerste idee van interessante pilots.

Met deze resultaten maakt u de vertaalslag naar uw organisatie en heeft u een goed startpunt voor een pilot.

Big_Data_front_workshop

Predictive Analytics

Predictive Analytics verwerkt historische data, leert van het verleden en creëert modellen. Deze modellen analyseren nieuwe datasets om zo een voorspelling te kunnen doen. Het doel van Predictive Analytics is om te leren van fouten en successen uit het verleden en om te leren van klanten en transacties. Door de inzet van Predictive Analytics weten organisaties wat te veranderen en wat te repliceren.
VisionWorks, Ordina's Business Intelligence team, helpt u niet alleen bij het analyseren van het verleden en het heden, maar schets ook een beeld van uw performantie in de toekomst. U blijft uw concurrenten voor.

Predictive Analytics

Data Science as a Service

U beschikt over waardevolle data maar u benut deze data niet optimaal? U  wil inzetten op betere data-analyses?
Deze projecten raken niet echt opgestart omwille van een gebrek aan expertise?
Met "Data Science as a Service" biedt Ordina u een eenvoudige, betaalbare oplossing! Door middel van geavanceerde data science technieken gaan we samen met u op zoek naar interessante gegevens die u kunnen helpen uw bedrijfsdoelstellingen te bereiken. We bestuderen uw databronnen en lezen patronen in uw data. We doen kennis op die toelaat voorspellingen te maken voor de toekomst. Deze voorspellingen maken dat u gefundeerde beslissingen neemt in uw bedrijfsvoering.Data Science (& Big Data) zijn geen revolutie maar een evolutie.

Data Science as a Service