Ordina en Chatlayer.ai slaan de handen in elkaar om slimme chatbots te bouwen

25 februari 2020

Ordina wordt integratiepartner van Chatlayer.ai, een scale-up die internationaal actief is met sterke voetafdruk in de Benelux. Chatlayer.ai biedt een platform aan waarop de ontwikkeling van chat- en voicebots -kortweg ‘bots’- eenvoudig wordt voor business gebruikers. Het intuïtief platform stelt bedrijven in staat om complexe gesprekken te automatiseren met behulp van Artificiële Intelligentie (AI), en dat in meer dan 100 talen.

Bots zijn ideaal om repetitieve communicaties en interacties te verzorgen. Op die manier kunnen bedrijven kosten drukken én klant- en medewerkerervaring verbeteren.

Conversationele artificiële intelligentie (chatbots, voicebots en spraaktechnologie) groeit uit tot een gevestigde waarde in de bedrijfswereld. Organisaties grijpen naar deze technologie als het gaat over interactie, communicatie met klanten of medewerkers. Gebruikers willen immers met hun favoriete product, hun werkgever, de overheid en leveranciers kunnen communiceren wanneer het hen uitkomt en via een kanaal dat voor hen het makkelijkst is. Dat kan op een website zijn, maar evengoed op Facebook, WhatsApp, of via een klassieke telefoonlijn.

Chatlayer.ai – het platform die haar gebruikers echt begrijpt

Chatlayer.ai focust op intelligente chat- en voicebots. “Bij onze bots komt heel wat geavanceerde AI kijken. Ons platform is gebaseerd op in-house ontwikkelde natural language processing (NLP), dat heeft als voordelen dat we onafhankelijk zijn van taal, dat data goed beschermd is, en er veel opties zijn voor analyse. Onze technologie ondersteunt meer dan 100 talen en je hoeft geen IT achtergrond te hebben om er mee aan de slag te gaan. Door deze mix van diepgaande AI en het feit dat business users zelf de gesprekken kunnen modelleren, krijg je dat gebruikers zich echt begrepen voelen.”  vertelt Rick van Esch, CEO van Chatlayer.ai.

Ordina – digitale acceleratie

De verandering voor zijn door slim te transformeren over de as van business, mens en technologie, dat is voor Ordina de kern van digitale acceleratie. Mensen, klanten of medewerkers, waarderen snelle, bruikbare en gepersonaliseerde interacties.

“Chatbots bestaan al jaren, maar met het Chatlayer.ai-platform zien we vandaag een volwassen oplossing waarmee we met onze klanten aan de slag kunnen. De mogelijkheden zijn eindeloos.” stelt Wonne Keysers, Directeur Business Development bij Ordina, “Chatbots voor terugkerende vragen zorgen voor een betere gebruikerservaring. Maar, in welke situatie is een chatbot gewenst, welk gevoel wil je creëren, wat past bij je organisatie of je doelgroep? Ons Clockwork-team doet de denkoefening rond “conversational design”. De Ordina JWorks-club, integratiepartner van Chatlayer.ai, zorgt op haar beurt voor de ontwikkeling van de bots en de integratie met back-office systemen en communicatiekanalen.”

“Ordina helpt de digitale en businesstransformatie van de klant aan te pakken, waarbij ze niet alleen kijken naar de business- en de technologiekant, maar ook onderzoeken wat dit betekent op menselijk vlak “ gaat Rick van Esch verder. “Ze zien de slimme bots als schakel tussen mens, proces en kennis. Zo kunnen we samen echt toegevoegde waarde creëren. Ik kijk uit naar deze samenwerking.”

Meer info over Chatlayer.ai.