Visie en strategie

Ordina ziet digitalisering als de bepalende succesfactor om de verandering voor te zijn

Visie

Technologische ontwikkelingen drijven vernieuwing. Digitalisering helpt je als organisatie om relevant en wendbaar te zijn voor de wereld van nu en morgen. Hierdoor kun je versnellen, je processen beter op elkaar aansluiten en kun je optimaal samenwerken. En niet onbelangrijk; het opent nieuwe deuren en brengt je dienstverlening naar een hoger niveau, waardoor je klanten ook tevredener zijn.
Ordina is hiervoor de partij. Wij zijn de partner die je helpt om digitaal te transformeren en de verandering voor te blijven. Wij noemen dat Ahead of change. Dat doen we door technologie, businessuitdagingen en mensen met elkaar te verbinden. We helpen je om je snelheid te vergroten, slimme IT-toepassingen te ontwikkelen, nieuwe digitale diensten te lanceren en zorgen dat mensen ze omarmen. Op die manier creëren we een digitale voorsprong en blijf je als organisatie vooroplopen. IT is volgens ons een enabler en game changer die digitale transformatie mogelijk maakt. We bieden innovatieve oplossingen die mens, maatschappij en bedrijven verder helpen. Dat doen we door samen met onze klanten duurzaam te innoveren.

Toekomstbestendig zijn. Dat is wat elke organisatie wil. Waar vroeger business en IT gescheiden werelden waren, is het nu een strategische asset die waarde toevoegt. Business en IT werken dan ook nauw samen. Ordina ziet digitalisering als de bepalende succesfactor om de veranderingen voor te zijn. Wij onderscheiden ons door gebruik te maken van lokale multidisciplinaire High performance teams die snel klantwaarde en resultaat leveren. Door de ontwikkeling van digitale oplossingen of door het optimaliseren en implementeren van een hoge kwaliteit IT-toepassingen.

Strategie

Vanuit onze visie Ahead of change werken we aan onze strategie Ordina 2022. In de komende jaren wil Ordina haar positie als betrouwbare IT-partner van het lokale grootbedrijf en de overheden voor klantspecifieke dienstverlening behouden en verstevigen. Dit betekent dat we onze dienstverlening op basis van vijf businessproposities uitbreiden met onderscheidende niche-oplossingen bij bestaande en nieuwe klanten. Deze oplossingen geven ons een herkenbaar gezicht in de markt.

Bedenken, ontwikkelen en beheren van IT-toepassingen

Als IT-dienstverlener in de Benelux helpen we onze klanten om problemen op te lossen. Daarvoor gebruiken we technologie als antwoord op organisatie-uitdagingen. Samen met onze klanten zorgen we voor uiteenlopende slimme en innovatieve toepassingen. We bedenken en adviseren deze, we ontwikkelen en implementeren ze en we zorgen voor beheer en uitbreiding hiervan. Variërend van een handige app tot een compleet e-commerce platform dat naast een gebruiksvriendelijke website ook koppelingen heeft met verschillende businessprocessen, zodat de factuurverwerking en logistieke afhandeling goed geregeld zijn. We beheren ook verschillende operationele systemen, waarbij we zorgen dat deze robuust en betrouwbaar zijn, zodat de continuïteit gegarandeerd is.

Tevreden en loyale klanten

Zorgen dat onze klanten klaar zijn voor de toekomst van morgen. Dat is wat we doen. Onze klanten mogen rekenen op IT-oplossingen die hen echt verder helpen om hun digitale agenda te realiseren. Duurzame IToplossingen die tot stand komen zonder verspilling van middelen of menskracht, doen waarvoor ze bedoeld zijn en lang meegaan. Dit realiseren we in samenwerking met onze klanten dankzij een agile manier van werken met aandacht voor security- en privacyaspecten. We vertalen businessuitdagingen naar slimme en innovatieve oplossingen vanuit de volle breedte van ons bedrijf, waarbij we met onze High performance teams het verschil maken. Zo versnellen we de bedrijfsprocessen bij onze klanten, leveren we meerwaarde met technologie en helpen we ze de verandering voor te zijn. Daarbij nemen we de volle verantwoordelijkheid voor het resultaat op onze klantopdrachten.

Ordina werkt in de Benelux voor lokale klanten. In deze markten hebben we langdurige klantrelaties opgebouwd en bestaat er een evenwichtige klantenmix tussen bedrijfstakken. Doordat wij werken met lokale mensen kunnen wij voor lokale klanten waarde toevoegen. Dichtbij onze klanten.